Już 14 maja 2022 roku odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ożywionej Formy Maskarada 2022
SPEKTAKLE, KTÓRE ZNALAZŁY SIĘ W PROGRAMIE FESTIWALU MASKARADA 2022
Do programu 12. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Ożywionej Formy MASKARADA 2022, temat: gośćINNOŚĆ, zostały wybrane następujące spektakle (podajemy w kolejności alfabetycznej):
„Ja, Bałwan” Teatru Animacji w Poznaniu w reżyserii Artura Romańskiego (6+)
„Królestwa” Teatru Lalek Guliwer z Warszawy w reżyserii Justyny Sobczyk (3+)
„Mój cień jest różowy” Teatru Pinokio w Łodzi w reżyserii Bartosza Kurowskiego (7+)
„Spaghetti” Teatru Baj z Warszawy w reżyserii Sørena Ovesena (3+)
„Wędrówka Nabu” Teatru Lalek Arlekin w Łodzi w reżyserii Przemysława Jaszczaka (7+)
„Wykluczeńcy” Analog Collective, reżyseria zespołowa (12+)
W związku z ograniczonym budżetem tegorocznego Festiwalu jesteśmy zmuszeni zrezygnować z formy konkursowej. 12. Festiwal MASKARADA będzie miał charakter spotkań teatralnych.
Hasło przewodnie MASKARADY to gośćINNOŚĆ, gdzie INNOŚĆ rozumiana jest jako odmienność, różnorodność, a gościnność jako szacunek i ciekawość drugiego człowieka. Chcemy, aby spektakle prezentowane w ramach 12. MASKARADY oprócz reprezentowania wysokiego poziomu artystycznego
i wykorzystania ciekawych środków inscenizacyjnych z obszaru teatru formy, podejmowały temat szeroko pojmowanej INNOŚCI. Hasło to będzie interpretowane szeroko, prowokując do rozmowy na temat RÓŻNORODNOŚCI, TOŻSAMOŚCI i UWAŻNOŚCI. Wszystkie podejmowane w ramach Festiwalu działania nawiązywać będą do tematyki odmienności. Przyjrzymy się emocjom, jakie budzi w nas nieznane. Zastanowimy się, czy tolerancja jest pojęciem pozytywnym, pejoratywnym czy neutralnym, oraz czym różni się od szacunku. Na dobrą sprawę, każdy z nas jest INNY, chcemy poddać refleksji to: gdzie, dlaczego i po co stawiamy granice INNOŚCI i normy, z czego wynikają i czemu służą. Chcemy przyjrzeć się temu, jakie problemy rodzi tzw. INNOŚĆ od większości członków danej społeczności i jak można pokonać bariery, które nas jako ludzi dzielą.
Tekst i grafika: Teatr Maska
Komentarze