Aż osiem renomowanych firm z branży drogowej wyraziło chęć podjęcia się tego potężnego zadania. Podczas publicznego otwarcia ofert poznaliśmy ich propozycje finansowe, które znacząco się różnią.
Najniższą ofertę, budzącą nadzieję na optymalizację kosztów, złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy, opiewającą na niespełna 237 milionów złotych. Kolejne propozycje cenowe przedstawiły firmy Strabag (262 mln zł) oraz Antex II (266 mln zł). Najwyższa z nadesłanych ofert wyniosła aż 345 milionów złotych.
- Rozpoczynamy szczegółową analizę złożonych ofert. Mam nadzieję, że wkrótce uda nam się wyłonić zwycięzcę, który podejmie się zaprojektowania i wybudowania tej niezwykle ważnej dla Rzeszowa arterii – zapowiedział prezydent Konrad Fijołek.
Nowa droga będzie miała imponującą długość blisko 4 kilometrów. Jej kluczowym elementem inżynieryjnym będzie ponad 300-metrowy wiadukt, który przekroczy ulicę Warszawską oraz linię kolejową. Ta monumentalna konstrukcja nie tylko usprawni ruch, ale także znacząco wpłynie na poprawę przepustowości i bezpieczeństwa w tej części miasta.
Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Rzeszowa, otwierając nowe możliwości komunikacyjne dla przedsiębiorców działających w Strefie Dworzysko oraz ułatwiając mieszkańcom dostęp do różnych części miasta. Wybór wykonawcy i rozpoczęcie prac projektowych to kolejne, wyczekiwane kroki w realizacji tej ambitnej wizji. Mieszkańcy Rzeszowa z niecierpliwością oczekują na finał analizy ofert i ogłoszenie wykonawcy tej przełomowej inwestycji drogowej.
Komentarze