Teraz słowo staje się ciałem. Od 1 lipca – donosi Portal Samorządowy – nie będzie można organizować zbiórek pieniężnych na Facebooku i Instagramie. Jest to związane z nowymi regulacjami unijnymi, które mają lepiej chronić rynek i konsumentów wspólnoty.
Ta decyzja UE – chociaż z założenia ma chronić rynek – to problem dla wielu europejskich organizacji pozarządowych. Poprzez zbiórki pieniężne na FB i Insta gromadziły one pieniądze na ważne cele społeczne.
Dodajmy, że w Polsce działa ich ponad 160 tysięcy takich organizacji.
Przekaż datek
Meta uspokaja trzeci sektor: NGO-sy (organizacje pozarządowe) nadal będą mogły informować swoich odbiorców na Facebooku i Instagram o zbiórkach. Nie będą mogły jednak za ich pośrednictwem zbierać pieniędzy.
Koncern testuje inny sposób: przycisk „Przekaż datek”. Będzie on przekierowywał zainteresowanych na zewnętrzne strony (platformy crowdfundingowe). Tam bez problemu będą mogli wpłacić pieniądze na określony w zbiórce cel.
Pracuje również nad zwiększeniem atrakcyjności linków do zbiórek z zewnętrznych serwisów publikowanych u siebie.
Polska jest na to przygotowana
W Polsce partnerem Facebooka – jak podała „Rzeczpospolita” – miałaby zostać m.in. popularna platforma crowdfundingowa Zrzutka.pl. Ale podobnych serwisów jest w Polsce dużo więcej.
– Wokół końca zbiórek na Facebooku i Instagramie zrobił się szum, ale nasz polski rynek crowdfundingu jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie – podkreśla Dobrosława Gogłoza, dyrektorka zarządzająca Pomagam.pl.
I dodaje: – Widzimy ogromną szansę w tej zmianie, która wielu organizacjom umożliwi poznanie naszej platformy i korzystanie z jej benefitów
Między innymi wsparcia ekspertów i szkoleń, kontaktu z darczyńcami i bezprowizyjnej wypłaty zebranych pieniędzy.
Komentarze