Gmina Miasto Rzeszów od 2011 r. realizuje „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasto Rzeszów na lata 2011-2032”. W jego ramach wykonywane są prace związane z demontażem wyrobów azbestowych z budynków oraz odbiorem takich odpadów zgromadzonych „luzem” na posesji, w oparciu o wnioski złożone przez osoby fizyczne i inne podmioty.
Opracowany Program jest podstawą do pozyskiwania dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW w Rzeszowie na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Koszty poniesione na realizację tego zadania w latach 2011-2023 wyniosły ponad 1 398 512,22 zł (w tym środki NFOŚiGW + WFOŚiGW + Gminy Miasto Rzeszów – 523 311,01 zł).
Program cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców Rzeszowa. Każdego roku w trakcie naboru wpływa średnio ok. 70 wniosków. W 2024 r. nabór wniosków na usuwanie wyrobów azbestowych został przeprowadzony w terminie od 11 marca do 25 marca. W trakcie naboru wpłynęło 39 wniosków o udzielenie dotacji na usuwanie azbestu. Do usunięcia z terenu Rzeszowa pozostało jeszcze ok. 2800 ton wyrobów azbestowych.
Komentarze