PLK SA zrealizowały przebudowę dróg w obrębie nowego mostu w Przemyślu nad rzeką San. To ostatni etap inwestycji, obejmującej budowę nowej przeprawy na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka.
Od wtorku (30 kwietnia) umożliwiono przejazd pod mostem kolejowym w rejonie ulic Wilsona i Sportowej oraz 22-go Stycznia.
Dzięki pracom od strony ul. Wilsona i Sportowej oraz ul. 22-go Stycznia zwiększyła się wysokość pod obiektem. Wyeliminowane zostały dotychczasowe ograniczenia komunikacyjne dla pojazdów drogowych. Sprawniejszy system samochodowy zapewniła jednocześnie przebudowa skrzyżowania z ul. Wilsona. Mieszkańcy zyskali również wygodny i bezpieczny trakt pieszy w obrębie nowego mostu kolejowego. Są nowe chodniki wraz z oświetleniem ledowym oraz ścieżka rowerowa.
Nowy most kolejowy widnieje w panoramie Przemyśla już od ubiegłego roku i stanowi ważny efekt inwestycji PLK SA. Dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej gwarantują sprawne oraz bezpieczne przejazdy na trasie Kraków – Medyka. Usytuowanie konstrukcji między rozsuniętymi elementami starego obiektu umożliwiło zachowanie w przestrzeni miasta elementów zabytkowej i nowej przeprawy. Zabytkowe fragmenty obiektu także zostaną wykorzystane. Jedna stara nitka przeznaczona będzie na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Drugą przejmie Muzeum Ziemi Przemyskiej.
Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za blisko 67 mln zł netto zrealizowana została w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.
Komentarze