- Prace idą zgodnie z planem. Droga za 169 mln złotych w końcu powstaje i wszystko wskazuje na to, że kierowcy skorzystają z niej w terminie. Wykonawca ma na jej wykonanie 32 miesiące od wbicia łopaty, czyli od września 2023 roku. Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą i gen. Maczka. Ma w założeniu znacznie odciążyć z ruchu samochodowego centrum miasta oraz newralgiczne odcinki rzeszowskich dróg, jak rondo Pobitno czy al. Piłsudskiego - przypomina Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Badania archeologiczne są standardową procedurą podczas inwestycji drogowych. Jak przekazuje Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie, obecne znalezisko na terenie budowy nie wpłynie na przebieg zadania. A odkryty został m.in. ślad osadniczy kultury przeworskiej z epoki żelaza.
Odkrycie archeologiczne podczas budowy Wisłokostrady
- W wykopie zadokumentowana około 100 obiektów archeologicznych, pochodzących z różnych horyzontów czasowych i kulturowych, zarówno pradziejowych jak i nowożytnych. W obiektach archeologicznych znajduję się liczny ruchomy materiał zabytkowy, głównie w postaci fragmentów naczyń ceramicznych. Zadokumentowane obiekty archeologiczne to; duże jamy, dołki posłupowe oraz obiekty których funkcję wstępnie określono jako paleniska - wymienia Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Dodaje, że badania są prowadzone na obszarze o powierzchni 14 arów. Budową drogi zajmuje się konsorcjum dwóch firm: Antex II z Lubyczy Królewskiej oraz Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego.
Wisłokostrada jest jednym z najważniejszych projektów drogowych w Rzeszowie na najbliższe lata. Od połączenia Rejtana z Ciepłowniczą doprowadzi przez ul. Gen. Maczka do skrzyżowania Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Częścią tej inwestycji będzie też budowa nowego mostu przez Wisłok w ciągu ul. Ciepłowniczej. Ma on zastąpić most Załęski. Pierwsi kierowcy powinni skorzystać z Wisłokostrady w 2026 roku.
Komentarze