To ustalenia najnowszego badania Santander Consumer Bank pt. „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”. Co jeszcze z niego wynika?
Że 21 proc. badanych używa takich aplikacji kilka razy w tygodniu. Najczęściej deklarowały to osoby w wieku 40-49 lat, mieszkające na wsi i zarabiające 7000 zł netto lub więcej.
Dlaczego lubimy takie aplikacje?
Bo taka forma zakupów jest szybka i wygodna (62 proc.). To po pierwsze.
Po drugie – 59 proc. lubi zakupy bez wychodzenia z domu.
Po trzecie wreszcie – 50 proc. wskazało dostępność sklepu w każdej chwili.
To zalety takich aplikacji. A wady?
• 35 proc. badanych przeszkadzają ciągłe powiadomienia.
• 31 proc. wskazało problemy techniczne, np. zacinanie się aplikacji.
• 24 proc. uskarża się na to, że ciągle trzeba ją aktualizować.
Z jakich aplikacji najczęściej korzystamy?
Należą do nich aplikacje sklepów:
- z odzieżą lub obuwiem – 57 proc.,
- z kosmetykami – 43 proc.,
- artykułami spożywczymi i chemię gospodarczą – 39 proc.,
- zabawkami i artykułami dla dzieci – 17 proc.,
- sprzętem sportowym – 16 proc.
Komentarze