Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

To w sklepach tej sieci planujemy zrobienie zakupów. I nie jest to Biedronka

Która sieć sklepów ma największy zasięg? Chociaż Biedronka ma dostęp do ponad 30 mln Polaków, nie jest liderem tego rankingu. Przewodzi mu inna marka.

Największą liczbę placówek – jak podał Bankier.pl – ma obecnie Żabka. Mimo to nie ma ona najszerszego zasięgu. Obecnie wynosi on 24 mln klientów. Dlaczego?

Jest to sklep typu convienience, który z  założenia obsługuje najbliższe sąsiedztwo. Sklepy Żabki działają na małej powierzchni sprzedaży, przez co asortyment towarów, który oferują klientom, jest ograniczony.

– Bazuje na relatywnie częstych wizytach i małym koszyku. Dlatego sieć jest gęsta, a geograficzne zasięgi poszczególnych sklepów bardzo małe – wyjaśnia Przemysław Dwojak, dyrektor GfK.

Media Expert liderem zasiegu

Firmy badające rynek – GfK i Nielsen IQ – przeanalizowały dostęp sieci handlowych do bazy klientów. Wśród kryteriów, które były brane pod uwagę ­– jak poinformowała „Rzeczpospolita” – znalazły się m.in. liczba placówek, ich lokalizacja i zwyczaje zakupowe potencjalnych klientów, np. czy są w stanie poświęcić więcej czasu na dojazd do danego sklepu. 

I co się okazało? Że liderem zasięgu nie są dyskonty. Nawet Biedronka ze swoim zasięgiem na poziomie 32 mln Polaków.

Jest nim sieć sklepów Media Expert, która – według autorów badania – ma największy zasięg. Wynosi on 33 mln potencjalnych klientów. Są oni skłonni dojechać do sklepu z elektroniką, ale już niekoniecznie poświęcą swój czas, żeby dojechać do Biedronki czy Lidla.

Sklepy Biedronki – jak podała Rz – ściągają klientów z mniejszego obszaru. Mają mniejsze zasięgi dla pojedynczych sklepów niż sklepy Media Expert, które – żeby się utrzymać – potrzebują większej liczby potencjalnych klientów zamieszkujących większy obszar.

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama Drukarnia Rzeszów