Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama APDOMI - Zamieszkaj jak lubisz!
środa, 16 kwietnia 2025 23:23
Reklama Advertisement

Pracownicy: koszyki sklepowe lepią się od brudu. Sieć: wszystko jest w porządku

Podziel się
Oceń

Lepki, brudny, pełen resztek – takie bardzo często bywają koszyki w sklepach. W końcu dzień w dzień dotykają ich tysiące ludzi.
Pracownicy: koszyki sklepowe lepią się od brudu. Sieć: wszystko jest w porządku

Autor: Canva

Wielu klientów zastanawia się, jak często i czy w ogóle sieci handlowe dbają o czystość wózków sklepowych. Odpowiedzi przedstawicieli największych sieci handlowych różnią się od tych, których udzielają pracownicy.

Sklepy zaklinają rzeczywistość?

Przedstawiciele sieci handlowych, takich jak Biedronka, Aldi czy Kaufland, zapewniają, że wózki i koszyki są regularnie czyszczone. 

W Biedronce podobno koszyki są myte na bieżąco ze świeżych zabrudzeń, a dwa razy dziennie oczyszczane z folderów, paragonów i woreczków. Dodatkowo, raz w miesiącu zewnętrzne firmy przeprowadzają kompleksowe czyszczenie. 

Podobnie jest w Aldi – obsługa sklepu regularnie czyści wózki, a dwa razy do roku odbywa się ich gruntowne mycie i dezynfekcja przy użyciu specjalistycznego sprzętu.

Kaufland twierdzi, że czyszczenie i wózków, i koszy odbywa się codziennie rano i może być powtórzone w ciągu dnia, jeśli zajdzie taka konieczność. Dodatkowo gruntowne mycie i dezynfekcję sieć zleca minimum raz w miesiącu. Usługę profesjonalnego czyszczenia wykonuje zewnętrzna firma.

„Samo się wyczyści”

Relacje pracowników sklepów często malują zupełnie inny obraz. Jeden z pracowników sieci Kaufland we Wrocławiu w rozmowie z serwisem Bankier.pl przyznał, że wózkom nie poświęca się zbyt wiele uwagi. „Jak się pobrudzą, to wycieramy” – mówi. 

Pracownik Aldi przyznał z kolei, że myciem wózków zajmuje się firma zewnętrzna, ale tylko „gdy jest taka potrzeba”. 

Najbardziej krytyczna jest opinia pracownika Biedronki, który stwierdził, że wózki i koszyki nigdy nie są myte, a ich czyszczenie odbywa się na zasadzie „samo się wyczyści”.

Klienci muszą sami to ocenić

Różnice między oficjalnymi komunikatami a relacjami pracowników budzą pytania o standardy higieny w sklepach. Czy sieci handlowe robią wystarczająco dużo, aby zagwarantować czystość wózków, z których korzystają tysiące ludzi każdego dnia? 

Dla klientów, którzy codziennie stykają się z tym problemem, odpowiedzi na te pytania są ważne dla bezpieczeństwa podczas zakupów. Na razie nie sposób jednoznacznie rozstrzygnąć, kto ma rację. Klienci muszą sami wyrobić sobie opinię.


Komentarze