Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Powiat Rzeszowski

Wakacyjne skargi Polaków. Jest ich dwa razy więcej niż rok temu

Na biura podróży, na hotele, na linie lotnicze. Polacy wysyłają coraz więcej skarg związanych z wakacyjnymi wyjazdami.
Wakacyjne skargi Polaków. Jest ich dwa razy więcej niż rok temu

Źródło: iStock

Jeszcze w styczniu tego roku, na długo przed letnim wypoczynkiem, Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów wysunął zarzuty wobec internetowych sprzedawców ofert wypoczynkowych. Było to pierwsze takie działanie, a urzędnicy stwierdzili, że że ceny w ofertach prezentowanych w serwisie wakacje.pl różniły się od tych prezentowanych na stronach biur podróży, kiedy już klient przeszedł z wakacje.pl na witrynę konkretnego biura. - Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność – ocenił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Spółka takimi zarzutami była zaskoczona i tłumaczyła, że nigdy nie wpływa na ceny o oferty partnerów zewnętrznych. To tylko jeden z przykładów jak można zostać niewłaściwie potraktowanym planując urlop. I co się może zdarzyć w czasie wypoczynku.

Połowa wakacji

Zbliża się połowa wakacji i okazuje się, że UOKiK otrzymał już w tym roku 750 skarg na działania firm. A analogicznym okresie 2022 roku było takich sygnałów 366.

Jak wskazuje UOKiK, dane te zawierają skargi w szerokiej kategorii turystyka i rekreacja. Statystyka obejmuje więc zarówno sygnały dotyczące działań biur podróży, linii lotniczych, jak i np. hoteli, siłowni czy basenów – informuje businessinsider.pl.

Skargi Polaków dotyczą:

Linii lotniczych. Az 110 skarg dotyczyła Wizz Air a chodziło o np. opóźnieniami lotów czy opłatę za połączenie z infolinią, co często jest jedynym, szybkim sposobem kontaktu z przewoźnikiem. Tu trzeba przypomnieć, że konsumenci nie mogą ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy.

We wpływających do UOKiK sygnałach konsumenci stosunkowo często skarżą się na fizyczny brak rezydenta w hotelu albo na to, że rezydent teoretycznie jest, ale zajmuje się głównie np. sprzedażą wycieczek fakultatywnych. Przez ostatnie dwa lata dostaliśmy ponad 50 takich sygnałów — informuje o kolejnych problemach Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Co roku podnoszona jest także kwestia tego, że hotel w kurorcie wygląda inaczej niż w folderze, a jego standard odbiega od obiecywanego. W tym roku jest już 80 sygnałów.

Tradycyjne skargi

  • zmiany cen przed rozpoczęciem imprezy lub obowiązkiem wniesienia dodatkowych opłat
  • zmiany zasad realizacji transferu pomiędzy obiektem zakwaterowania a lotniskiem
  • zmiany informacji o położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania
  • zmiany hotelu, nieadekwatność warunków panujących w hotelu do tego, co biuro podróży deklarowało przed zawarciem umowy
  • problemy z realizacją wycieczek fakultatywnych w ramach imprezy
  • przewlekłość procedury reklamacyjnej

Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama Drukarnia Rzeszów