Rzeszow Info

Jesteśmy portalem obywatelskim! Chcesz pisać o Rzeszowie i Rzeszowiakach? A może czujesz się na siłach redagować któryś z naszych działów? Skontaktuj się z nami – chcemy wspierać i współpracować ze wszystkimi którzy tworzą nasze miasto. Dowiedz się Więcej
Jesteśmy portalem obywatelskim! Chcesz pisać o Rzeszowie i Rzeszowiakach? A może czujesz się na siłach redagować któryś z naszych działów? Skontaktuj się z nami – chcemy wspierać i współpracować ze wszystkimi którzy tworzą nasze miasto. Dowiedz się Więcej

Przykładowy trening dla kobiet w ciąży z piłką fitball

Dziś wychodzę do Was z przykładowym treningiem dla kobiet w II trymestrze ciąży z wykorzystaniem piłki fitball.

Pamiętaj jednak, że taki trening jest przeznaczony dla osób, które są aktywne fizycznie cały czas. To nie jest trening dla kobiety w ciąży chcącej zacząć ruch w ciąży. Jeśli przed ciążą oraz cały I trymestr nie byłaś aktywna to zacznij od spacerów.

Małe wskazówki dotyczące ćwiczeń pamiętaj aby zawsze pilnować prostych pleców oraz prawidłową postawę ciała i mam tu na myśli przede wszystkim naszą miednicę, która w trakcie ciąży ustawia się w przodopochyleniu. Kolejną ważną rzeczą są nasze stopy. Stopa wędruje ku górze tylko w tych ćwiczeniach kiedy jest to wymagane. W innych ćwiczeniach cały czas aktywnie przyklejona do podłożą. Wykonaj od 2 do 3 serii po 8- 10 powtórzeń każde ćwiczenie.

To co zaczynamy

  1. Marsz przy piłce
  2. Stań wyprostowana (ściągnij łopatki), mając przed sobą piłkę.
  3. Rozłóż ręce na boki i jednocześnie umieść jedną stopę na piłkę.
  4. Przenieś ręce przed siebie i dotknij drugą stopą piłki. Powtarzaj na zmianę w równym rytmie.

       

  1. Przysiad przy piłce
  2. Ustaw się w rozkroku, tak by mieć piłkę przed sobą i proste plecy.
  3. Zejdź do przysiadu, opierając ręce na piłce.
  4. Wróć w górę.

       

  1. Przysiad na piłkę
  2. Usiądź na piłce, rozstaw nogi szeroko jak do przysiadu. Rozstaw stopy, aby czuć się stabilnie.
  3. Unieś biodra, tak by znaleźć się tuż nad piłką. Plecy proste? OK. Opuść pupę. Po paru powtórzeniach poczujesz, że to ćwiczenie tylko tak niewinnie wygląda.

  1. Zaciskanie ud na piłce
  2. Stań w rozkroku, tak by zmieścić piłkę między nogami. Oprzyj ręce na biodrach i ściągnij łopatki.
  3. Zaciśnij nogi na piłce i po chwili rozluźnij.

  1. Unoszenie piłki w opadzie
  2. Stań w rozkroku, lekko ugnij kolana i pochyl wyprostowany tułów. Złap przed sobą piłkę, ściągnij łopatki. Wzrok skieruj przed siebie.
  3. Nie poruszając niczym poza rękami, przenieś piłkę nad głowę. Opuść ją do pozycji wyjściowej i znów unieś.
Czytaj też  Sprawdź właściwości zdrowotne jabłek!

        

  1. Pompka do ściany
  2. Stań na wprost ściany, ręce oprzyj na wysokości barków. Im dalej od ściany odstawisz nogi, tym będzie trudniej.
  3. Ugnij ręce, zbliżając klatkę piersiową do ściany. Wyprostuj łokcie i powtarzaj dalej.

          

  1. Balansowanie z piłką
  2. Stań wyprostowana, trzymając piłkę przed sobą w wyciągniętych rękach. Przenieś ciężar ciała na jedną stronę i przełóż piłkę w bok.
  3. Przenieś piłkę i ciężar ciała na drugą stronę. Płynnie balansuj z jednej nogi na drugą.

        

  1. Marsz na piłce
  2. Usiądź prosto na piłce szwajcarskiej. Unieś jedno kolano i razem z nim przenieś ręce do poziomu.
  3. Opuść nogę, unieś drugą, a ręce przełóż przed klatkę piersiową. Cały czas trzymaj plecy wyprostowane. Maszeruj.

         

  1. Krążenie biodrami
  2. Usiądź na piłce, rozstaw stopy na tyle szeroko, żeby czuć się stabilnie. Kolana kieruj w stronę palców stóp.
  3. Wykonuj biodrami obszerne kółka w jedną, a potem w drugą stronę. Następnie pochyl miednicę w przód i wróć nią do pozycji neutralnej.

Do dzieła!!

Ćwicz i bądź aktywna poród to ruch. Musisz mieć siłę aby urodzić, a po porodzie unieść maluszka i nosić go kilkanaście razy w ciągu dnia i nocy .
Po więcej przykładowych treningów w ciąży jak również po porodzie zapraszam na swój instagram @trenujzemnazdrowie

Trening stworzony przez Trenuj Zdrowie Agnieszka Filar.
Na co dzień spotkać możecie ją na ul. Hanasiewicza 10 w Rzeszowie gdzie na swojej kameralnej salce prowadzi treningi personalne między innymi z kobietami w ciąży oraz po porodzie jak również z pacjentami po kontuzjach. W tym miejscu możecie również skorzystać z pomocy fizjoterapeutycznej i osteopatii. Kompleksowa pomoc w jednym miejscu .

Subskrybuj Wątek
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze