Rzeszow Info

Jesteśmy portalem obywatelskim! Chcesz pisać o Rzeszowie i Rzeszowiakach? A może czujesz się na siłach redagować któryś z naszych działów? Skontaktuj się z nami – chcemy wspierać i współpracować ze wszystkimi którzy tworzą nasze miasto. Dowiedz się Więcej
Jesteśmy portalem obywatelskim! Chcesz pisać o Rzeszowie i Rzeszowiakach? A może czujesz się na siłach redagować któryś z naszych działów? Skontaktuj się z nami – chcemy wspierać i współpracować ze wszystkimi którzy tworzą nasze miasto. Dowiedz się Więcej

Przełączenie numeru alarmowego straży pożarnej do CPR

Podkarpackie jest trzecim regionem w Polsce, gdzie doszło do przełączenia numeru alarmowego straży pożarnej do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie.  Oznacza to, że dzwoniąc pod numer 998, odbierze go operator Centrum. Ma to na celu polepszyć skoordynowanie działań służb ratunkowych w regionie.

Przełączenia telefony alarmowego 998 zostały już przeprowadzone w województwie podlaskim i lubelskim w lutym br. Na Podkarpaciu proces ten rozpoczął się drugiej dekadzie kwietnia.  Od paru lat numerem alarmowym, którego mogliśmy używać w sytuacjach zagrożenia było 112. Numer 998 będzie dalej funkcjonował,  jednak ten numer można nadal dzwonić z informacjami o zdarzeniach wymagających interwencji straży pożarnej. Jednak każdy, kto zadzwoni na ten numer nie dodzwoni się już bezpośrednio do Państwowej Straży Pożarnej jak dotychczas, tylko do dyspozytora CPR.

Do tej pory zgłoszenia alarmowe na numer 998 odbierali dyżurni stanowisk kierowania komendantów miejskich i powiatowych. – powiedział nadbryg. Andrzej Babiec – Oprócz zdarzeń rzeczywistych było dużo zgłoszeń, które miały charakter alarmów fałszywych. Przeniesienie numeru 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego zdecydowanie ułatwi pracę dyżurnych stanowisk kierowania komend miejskich i powiatowych Państwowej Straży Pożarnej, gdyż do komend będą spływały tylko realne zdarzenia. 

Takie rozwiązanie ma wiele zalet, m.in. umożliwi jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkie możliwe służby, obsługę zgłoszeń alarmowych od obcokrajowców i obsługę zgłoszeń typu eCall (zgłoszenia z  samochodów) oraz przyjmowanie zgłoszeń od osób głuchoniemych.

Czytaj też  Niewybuch z okresu II wojny światowej znaleziony podczas prac rolnych
Subskrybuj Wątek
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze