Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Drukarnia Rzeszów

Niemal 250 nowych i przebudowanych przejść powstanie na Podkarpaciu

Niemal 250 nowych i przebudowanych przejść powstanie na Podkarpaciu
pedestrians-warning-sign-against-construction-site-ink
Ponad 27 mln zł otrzymają podkarpackie samorządy na realizację zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w naszym województwie powstanie 248 nowych i przebudowanych przejść.

– Obserwujemy dużą determinację polskiego rządu w zakresie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Zarówna w aspekcie walki z piratami i pijanymi kierowcami, ale także poprzez rozwój i poprawę infrastruktury drogowej – przekonuje wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Nabór został ogłoszony w marcu. Samorządy powiatowe złożyły wnioski na realizację nowych i przebudowę 147 przejść, natomiast samorządy gminne zrealizują zadania zakładające powstanie i przebudowę 101 przejść.

– Wszystkie wnioski złożone w terminie zostały zakwalifikowane do dofinansowania, które w ramach tego naboru wynosi 80% wartości zadania – dodaje Ewa Leniart.

Najwyższe dofinansowania - powiat leżajski i kolbuszowski


Najwyższe dofinansowanie na realizację pojedynczego zadania otrzymały powiaty: leżajski oraz kolbuszowski. Powiat leżajski na utworzenie 5 przejść otrzyma wsparcie w wysokości 1 mln zł. Natomiast powiat kolbuszowski w ramach funduszu realizuje dwa zadania, zakładające powstanie łącznie 10 przejść, na co otrzyma 2 mln zł dofinansowania. Wśród gmin najwyższe wsparcie trafi do Ustrzyk Dolnych. Dzięki 800 tys. zł z funduszu w mieście powstaną 4 przejścia w ciągu ulic: Bełskiej oraz Jana Pawła II.

Lista zatwierdzonych wniosków znajduje się TUTAJ

Wnioski o dofinansowanie można było składać na zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych. Zadania dotyczyły zarówno przejść dla pieszych na skrzyżowaniach na drogach publicznych, jak i na odcinkach dróg publicznych pomiędzy skrzyżowaniami, oraz przejazdów dla rowerzystów połączonych z lub zlokalizowanych bezpośrednio przy ww. przejściach dla pieszych.

Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych i stref oczekiwania dla pieszych (w tym azyli), a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m. Realizacja zadań musi rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama Drukarnia Rzeszów