Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Powiat Rzeszowski

Na część pytań do UM Rzeszów odpowie… sztuczna inteligencja

Na część pytań do UM Rzeszów odpowie… sztuczna inteligencja
technology-7111799_1920

Autor: fot. Pixabay

Od kilku dni na stronie serwisu Urzędu Miasta Rzeszowa działa Wirtualny Asystent. „Odpowie” on na najważniejsze pytania dotyczące spraw załatwianych w trzech wydziałach. 

Wirtualnego Asystenta dostępnego na stronie Urzędu Miasta Rzeszowa stworzyła rzeszowska firma OPTeam S.A. i na razie jest to rozwiązanie pilotażowe.

Obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.

Jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć pojawiającą się w prawym dolnym rogu strony ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.

- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.

Dodaje, że Wirtualny Asystent działa na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Firma OPTeam zastosowała w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.

Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie we współpracy miasta z firmą OPTeam.

Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama Drukarnia Rzeszów