Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama APDOMI ODNOWICIELA ETAP I
Reklama Drukarnia Rzeszów

Wybrano najkorzystniejsze oferty na dwa odcinki nowego przebiegu DK9

Oferty firmy Promost Consulting zostały wybrane jako najkorzystniejsze w przetargu na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu dwóch odcinków DK9 w województwie podkarpackim. Droga będzie prowadziła od obwodnicy Nowej Dęby przez obwodnicę Kolbuszowej do węzła Rzeszów Zachód na A4. Przy braku odwołań od dokonanego wyboru i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą.
Wybrano najkorzystniejsze oferty na dwa odcinki nowego przebiegu DK9

Źródło: Materiały prasowe

Wybór oferty i kryteria 

Przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej został podzielony na trzy części: 

·       od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) – trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty, 

·       od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km) – wybór najkorzystniejszej oferty firmy Promost Consulting za kwotę 3 682 398,60 zł, 

·       od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km) – wybór najkorzystniejszej oferty firmy Promost Consulting za kwotę 4 474 125,00 zł. 

Przy wyborze braliśmy pod uwagę cenę (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego – 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.). 

  

Zakres 

W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowych odcinków DK9, przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska. 

Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU) są warunkami niezbędnymi do przejścia do kolejnego etapu, tj. prac przygotowawczych w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie określimy zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.  

Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9 są przygotowywane do realizacji obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Aktualnie trwa uzyskiwanie DŚU dla tych zadań. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km. 

 

Cel 

Droga krajowa nr 9 ma istotny charakter, gdyż stanowi jedną z dróg krajowych pozwalających na prowadzenie transportu na kierunku północ-południe. Obecny jej przebieg, ze względu na duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwy dla obszarów zabudowanych. Powoduje to znaczne utrudnienie w płynności przejazdu. 

Dodatkowo DK9 krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy, a zagospodarowanie terenu wzdłuż istniejącej drogi nie pozwala na jej rozbudowę. Stąd decyzja o budowie nowego przebiegu. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7, przejmuje DK9. Droga ta prowadzi ruch w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo budowa nowego przebiegu DK9 poprawi płynność transportu osobowego na kierunku Rzeszów - Radom i dalej do Warszawy. Skróci się też czas przejazdu oraz poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł, które spowalniają ruchu pojazdów. 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama Drukarnia Rzeszów