Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Darmowa komunikacja miejska dla rzeszowskich uczniów

Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie rozpoczął proces aktualizacji uprawnień do darmowych przejazdów autobusami dla uczniów na nadchodzący rok szkolny.
Darmowa komunikacja miejska dla rzeszowskich uczniów

Źródło: Materiały prasowe Urzędu Miasta Rzeszów

Według Macieja Chłodnickiego, rzecznika ZTM, w roku szkolnym 2023/2024 z darmowych przejazdów autobusami MPK skorzystało 16 tysięcy uczniów z Rzeszowa.

Od 3 lipca bieżącego roku można odnawiać uprawnienia na kolejny rok szkolny. Podobnie jak w roku ubiegłym, uczniowie poniżej 18. roku życia nie muszą posiadać legitymacji szkolnej podbitej na rok szkolny 2024/2025.

Starsi uczniowie będą musieli okazać ważną legitymację – informuje ZTM.

Bezpłatne przejazdy autobusami, przysługujące od 1 września 2024 do 30 września 2025 roku, są zapisywane na Rzeszowskiej Karcie Miejskiej. Jakie dokumenty są wymagane?

Dzieci i młodzież urodzone w roku 2007 i później:

  • Rzeszowska Karta Miejska
  • dokument potwierdzający wiek dziecka (nie wymaga się podbicia legitymacji szkolnej na rok 2024/2025)
  • dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
    • kopia pierwszej strony rozliczenia PIT za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego
    • wydruk pierwszej strony rozliczenia PIT za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i numerem, wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru
    • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające złożenie PIT za 2023 r. wraz z adresem zamieszkania
    • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT z adresem zamieszkania

Uczniowie szkół ponadpodstawowych (z wyłączeniem szkół policealnych oraz artystycznych) urodzeni w latach 2004-2006:

  • Rzeszowska Karta Miejska
  • legitymacja szkolna podbita na rok szkolny 2024/2025
  • dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
    • kopia pierwszej strony rozliczenia PIT za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego
    • wydruk pierwszej strony rozliczenia PIT za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i numerem, wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru
    • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające złożenie PIT za 2023 r. wraz z adresem zamieszkania
    • zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT z adresem zamieszkania

Punkty Obsługi Podróżnego (POP):

  • Lisa Kuli 20 – pon.-pt. 10:00-19:30, pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00-14:30
  • Targowa 1 – pon.-pt. 7:00-14:30
  • Millenium Hall, al. Kopisto 1 – pon.-sob. 10:00-17:30
  • Galeria Nowy Świat, ul. Krakowska 20 – pon.-sob. 10:00-17:30
  • Dworzec Lokalny ul. Towarnickiego 7 (czynny od 26 sierpnia) – pon.-pt. 8:00-15:30

Aby wyrobić Rzeszowską Kartę Miejską, należy złożyć wniosek dostępny na stronie ebilet.erzeszow.pl lub w POP.

Wymagane dokumenty do wyrobienia RKM:

  • wypełniony wniosek (papierowy lub elektroniczny)
  • aktualne zdjęcie (35x45mm), które zostanie zwrócone po wyrobieniu RKM
  • ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości

W każdym POP można bezpłatnie zrobić zdjęcie do wniosku. Wnioski za osoby poniżej 16. roku życia składa i odbiera rodzic lub opiekun prawny. W przypadku składania wniosku elektronicznie, RKM można odebrać w dowolnym POP


Podziel się
Oceń

Komentarze