Bierze w niej udział 16 betoniarek, które od kilkunastu już godzin pracują w ruchu ciągłym. Do betonowania płyty dennej wiaduktu przy ul. Batorego zużyte zostanie aż ok. 4 tys. ton betonu. Do samego zbrojenia płyty wykorzystano 170 ton stali.
Przebudowa układu kilkunastu ulic, m.in. Batorego, Siemieńskiego, Styki i Śniadeckich jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych. Wartość tego przedsięwzięcia to ok. 50 mln zł, z czego duża część tej kwoty to dofinansowanie, które miastu udało się zdobyć z funduszy Unii Europejskiej. W poniedziałek ok. godz. 16 rozpoczęła się potężna operacja – betonowanie płyty dennej wiaduktu w ciągu ul. Batorego.
– Jest to drugie w historii Rzeszowa tak duże tego typu przedsięwzięcie. Większe zostało wykonane tylko przy okazji budowy mostu im. Mazowieckiego – podkreślają przedstawiciele firmy Strabag, która jest wykonawcą przebudowy układu ulic w rejonie dworca kolejowego. W operacji, która zakończyć się ma we wtorek ok. godz. 19 bierze udział 16 betoniarek, które pracują w ruchu ciągłym. Do betonowania płyty dennej wiaduktu przy ul. Batorego zużyte zostanie w sumie aż ok. 4 tys. ton betonu. Do samego zbrojenia płyty wykorzystano 170 ton stali.
Płyta denna stanowi rozparcie murów oporowych wiaduktu wykonanego przez PKP. Zabezpiecza jednocześnie całą konstrukcję przed wyporem wody gruntowej. Zabetonowanie płyty stanowi pewnego rodzaju „kamień milowy” budowy, ponieważ jest to najgłębiej położony element konstrukcji wiaduktu, umożliwiający wykonanie kolejnych robót m.in. murów oporowych na dojazdach i samych dojazdów pod wiadukt kolejowy.
Przebudowa układu ulic w rejonie dworca kolejowego zakończy się jesienią 2022 roku.
Przebudowa układu ulic w rejonie dworca kolejowego zakończy się jesienią 2022 roku.
- 04.12.2021 07:00
Komentarze