Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rabat był, ale zniknął. Vectra i Multimedia Polska na tapecie UOKiK-u

Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie podoba się to, jak Vectra i Multimedia prezentują ceny i zarządzają rabatami. Grozi im kara finansowa – do 10 proc. rocznych obrotów.
Rabat był, ale zniknął. Vectra i Multimedia Polska na tapecie UOKiK-u

Autor: Canva

Vectra i Multimedia Polska oferują swoim klientom różne rabaty, które obejmują korzystanie z e-faktur, zgody marketingowe oraz terminowe płatności. Każdy z nich obniża miesięczny koszt usług o około 5 zł. Jednak te zniżki są często prezentowane w ofertach jako część standardowej ceny, co może mylić. 

UOKiK zwrócił uwagę, że klienci nie są odpowiednio informowani o warunkach koniecznych do uzyskania promocyjnej ceny, w wyniku czego mogą natrafić na nieoczekiwane koszty w przypadku niespełnienia warunków rabatowych.

Klient płaci tylko więcej i więcej

Sytuacja komplikuje się, gdy klient nie reguluje swoich zobowiązań na czas. W takim przypadku Vectra i Multimedia Polska podnoszą wartość kolejnych faktur o wysokość utraconego rabatu, uwzględnionego w cenie oferty dotyczącej internetu stacjonarnego. 

Oznacza to, że klienci, którzy nie płacą na czas, nie tylko tracą promocyjne ceny, ale jeszcze muszą zapłacić więcej. 

W opinii UOKiK-u taka praktyka może być uznana za rodzaj kary umownej, co jest w tym przypadku niezgodne z przepisami Kodeksu cywilnego.

Inni też mogą mieć coś na sumieniu 

To nie pierwsze i nie jedyne działania UOKiK-u przeciwko nieuczciwym praktykom firm telekomunikacyjnych. Urząd prowadzi postępowania również przeciwko innym operatorom, takim jak P4, CANAL+, T-Mobile, Netia i Orange, dotyczące podobnych praktyk w kwestii rabatów i sposobu prezentowania cen. 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama Drukarnia Rzeszów