Nad bezpieczeństwem podróżnych będą czuwać zespoły pracowników z pogotowia technicznego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei.
Wzmocnione służby dyspozytorskie zarządcy infrastruktury koordynują świąteczne przewozy. Całodobowo współpracują z przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi oraz służbami technicznymi. Prowadzony jest stały monitoring pogody i dostosowana do niego odpowiednia gotowość służb.
W gotowości jest 171 zespołów szybkiego usuwania awarii oraz 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Przygotowanych jest 65 pociągów sieciowych, które mogą być natychmiastowo wykorzystane w przypadku wystąpienia usterki sieci trakcyjnej. Na wypadek awarii zapewniono również lokomotywy osłonowe.
Bezpieczne podróże
Nad bezpieczeństwem podróżnych na dworcach, stacjach i w pociągach w okresie od 29 marca do 1 kwietnia będzie czuwać blisko 3000 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, wspieranych przez Policję, Straż Graniczną i inne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne. W dobie będzie zabezpieczać obszar kolejowy średnio ok. 400 patroli SOK (ponad 700 funkcjonariuszy). Dodatkowe patrole pojawią się w około 630 pociągach pasażerskich. Funkcjonariusze obecni będą również na szlakach kolejowych, w rejonach przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zadbają o bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Pracę funkcjonariuszy będzie wspierać ponad 60 psów służbowych oraz specjalistyczne sprzęty, m.in. Mobilne Centra Monitoringu, termowizory, noktowizory oraz lornetki.
Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa – nie należy pozostawiać swojego bagażu bez opieki, wszystkie wartościowe rzeczy (np. gotówkę) powinno się trzymać zawsze przy sobie. Dla podróżnych przez całą dobę czynny jest numer alarmowy Straży Ochrony Kolei – (22) 474 00 00, gdzie można zgłaszać informacje o sytuacjach wymagających interwencji funkcjonariuszy SOK.
Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych
Kolejarze apelują o zachowanie bezpieczeństwa podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych. Przed Świętami Wielkanocnymi w ramach kampanii ,,Bezpieczny Przejazd” przeprowadzono akcje ulotkowe, które miały miejsce m.in. w: Zielonej Górze, Inowrocławiu, Płocku, Koszalinie. Ambasadorzy Bezpieczeństwa apelowali o zachowywanie szczególnej ostrożności na terenach kolejowych. Ważne telefony, z których można skorzystać, gdyby urządzenia przejazdowe nie działały lub samochód zgasł na przejeździe, znajdują się na żółtych naklejkach umieszczonych na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja lub na słupku, do którego przymocowane jest ramię rogatki.
Więcej o #ŻółtaNaklejkaPLK na: http://www.bezpieczny-przejazd.pl/o-kampanii/zoltanaklejkaplk/.
Warto sprawdzić rozkład jazdy
Aktualny rozkład dostępny jest na stronie portalpasazera.pl, w aplikacji mobilnej Portal Pasażera,
a także na stronach przewoźników. Pod numerem całodobowej infolinii 703 200 200 można uzyskać informacje o połączeniach PKP Intercity. Na stacjach informacje o odjazdach
i przyjazdach pociągów podawane są na wyświetlaczach oraz przekazywane w formie komunikatów głosowych.
Wsparcie w podróży przez całą dobę
Centrum Wsparcia Klienta działa 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę zapewniając podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich, aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach
i peronach, nadzorują przejazdy osób z niepełnosprawnością. W przypadku utrudnień CWK uczestniczy w organizacji zastępczej komunikacji.
Komentarze