Zmieniasz rachunek bankowy lub adres zamieszkania? Poinformują o tym ZUS. Może się okazać, że przez zły rachunek bankowy nie dotrą do Ciebie pieniądze: zasiłek lub renta. Z kolei niewłaściwy adres zamieszkania może spowodować, że ważne informacje od ZUS nie dotrą do Ciebie.
– Każdą zmianę adresu i numeru rachunku bankowego nasz klient powinien zgłosić najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem, w którym wypłacamy mu, co miesiąc jego pieniądze – wyjaśnia Wojciech Dyląg - rzecznik prasowy ZUS na Podkarpaciu. - Jeśli ktoś zrobi to z zbyt późno lub w ogóle o tym zapomni wypłacona przez nas emerytura lub renta wróci z powrotem do nas.
Klienci, którzy nie poinformują ZUS o zmianach mogą mieć problemy. Na ich kontach może zabraknąć renty lub emerytury. Dyląg wskazuje, że były przypadki, gdzie przelewano pieniądze na stare konto i rodził się problem, bo ZUS zrobił wszystko jak należy. Niestety wina leżała po stronie osoby, która poinformowała ZUS o zmianie numeru konta.
Zmiany można dokonać m.in przez system PUE ZUS lub podczas osobistej wizyty osoby w oddziale. Wniosek o zmianę danych można złożyć przez druk EZP- formularz można dostarczyć osobiście do ZUS, przesłać elektroniczne za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS lub wysłać pocztą.
NOWE:
- Mgła i przymrozki na drodze? Kierowco zachowaj ostrożność!
- Rzeszów zaprasza na Świąteczne Miasteczko na Rynku! [HARMONOGRAM GRUDZIEŃ]
- Uroczyste obchody Święta Niepodległości w Rzeszowie. Zobacz zdjęcia!
- Niskie temperatury są zagrożeniem dla życia i zdrowia! Nie bądź obojętny!
- MPEC-Rzeszów na drodze do modernizacji i transformacji ciepłownictwa
- Nowy oddział ratunkowy w szpitalu MSWiA w Rzeszowie
Komentarze