Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Powiat Rzeszowski

Wakacje 2022 – z paszportem czy bez?

Wakacje 2022 – z paszportem czy bez?
passport-g27181a9bf_1920
Planujesz zagraniczne wakacje? Sprawdziliśmy, jak obecnie wyglądają procedury uzyskiwania paszportów.

 

Złożenie wniosku o wydanie paszportu jest możliwe po uprzedniej rezerwacji terminu wizyty, ale także bez zarezerwowania wizyty. Ta sama zasada dotyczy odbioru gotowych paszportów. Jednak osoby, które zarezerwowały wizytę uzyskują gwarancję złożenia wniosku i odbioru paszportu w ustalonym dniu i godzinie, z wyjątkiem przypadków awarii Paszportowego Systemu Informatycznego. Należy pamiętać, że osoby, które nie mają zarezerwowanej wizyty będą obsługiwane na bieżąco w miarę możliwości, w ramach dostępnej puli biletów.

Osoba, która zarezerwowała termin wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru  paszportu, po stawieniu się w Urzędzie powinna pobrać bilet z biletomatu systemu kolejkowego. Bilet należy pobrać przed umówioną godziną, po jej przekroczeniu bilet nie zostanie wydany.  Na ekranie biletomatu trzeba wybrać opcję  „ Potwierdzenie wizyty umówionej przez Internet”, po czym wprowadzić sześciocyfrowy kod wygenerowany na potwierdzeniu rezerwacji. W momencie wezwania biletu do stanowiska, ekran kolejkowy wyświetli wybrany bilet oraz uruchomi wezwanie głosowe, aby skierować posiadacza biletu do właściwego pomieszczenia.

Osoba, która zamierza złożyć wniosek paszportowy lub odebrać paszport, a nie zarezerwowała wizyty, pobiera bilet wybierając na ekranie biletomatu opcję „ Złożenie wniosku paszportowego”, albo „ Sprawy paszportowe”, a następnie „ Odbiór paszportu”. Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku odbioru paszportu, dla np. 4 – osobowej rodziny, z biletomatu należy pobrać  4 numerki.

W Oddziale Paszportów w Rzeszowie w okresie od 17 do 30 maja bilety dla osób, które nie dokonały rezerwacji do złożenia wniosku paszportowego będzie wydawał pracownik tej jednostki.

W Oddziale Paszportów w Rzeszowie znajdują się dwa biletomaty zlokalizowane w przeciwległych skrzydłach budynku z których jeden ( oznaczony numerem 1) wydaje bilety osobom składającym wnioski paszportowe, a drugi (oznaczony numerem 2) obsługuje klientów odbierających paszporty.

Osoby składające wnioski paszportowe przed wezwaniem na stanowisko obsługi paszportowej muszą wypełnić kwestionariusz paszportowy, uiścić opłatę za wydanie paszportu oraz posiadać fotografię paszportową.

Ze względu na pełne zaangażowanie pracowników w bezpośrednią obsługę klientów, kontakt telefoniczny z oddziałami paszportowymi może być utrudniony. W takiej sytuacji można korzystać z infolinii paszportowej (nr 17 867 17 50).

Więcej informacji na stronie: https://rzeszow.uw.gov.pl/dla-klienta/paszporty/

 

Tekst na podstawie informacji: PUW w Rzeszowie

Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama Drukarnia Rzeszów