PKP Intercity wprowadza dynamiczne ceny biletów dla wszystkich kategorii pociągów przewoźnika. Zmiana zostanie wprowadzona 5 maja i oznacza ona, że pasażerowie będą mogli kupić taniej bilety na połączenia cieszące się mniejszym zainteresowaniem.
Przewoźnik dalekobieżny od 5 maja zaktualizuje swój system sprzedaży biletów. Rozwiązanie stosowane przy sprzedaży biletów na pociągi kategorii EIP i EIC zostanie rozszerzone o wszystkie kategorie pociągów, czyli także połączeń IC oraz TLK. Oznacza to, że nawet na kilka godzin przed odjazdem pasażerowie będą mogli kupić taniej bilety, jeżeli na dane połączenie jest niski popyt.
Takie ulgi będzie można uzyskać nawet dzień przed, a nawet i w dniu odjazdu. Jeżeli usługa cieszy się dużą popularnością, to bilet będzie kosztował według ceny bazowej, a jeżeli będzie cieszył się mniejszą, wtedy bilety będą tańsze – tłumaczy Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Jak zaznacza przewoźnik, to nie będzie podwyżka cen biletów. Nowa oferta Promo zacznie obowiązywać od 5 maja i zastąpi dotychczasową – Wcześniej. W ten sposób PKP Intercity wprowadza jednolity system, ponieważ Promo funkcjonuje już od lata 2021 roku we wcześniej wspomnianych pociągach EIP i EIC.
Wprowadzanie dynamicznych cen jest od lat znany wśród przewoźników również zagranicznych. To jest pewny standard, który obowiązuje na zachodzie, to standard który chcemy wprowadzić w Polsce na większą skalę – tłumaczy Tomasz Gontarz.
Upusty cenowe będą obowiązywać również na podróż w 1. klasie, gdzie dotychczas bilet na pociągi można było kupić według ceny bazowej.
Progi promocyjne będą obowiązywały także w pierwszej klasie, więc będzie możliwość podwyższenia standardu podróży nawet przed odjazdem pociągu. Ten bilet będzie musiał być droższy siłą rzeczy, ale cena ta będzie przystępniejsza – dodał Członek Zarządu PKP Intercity.
Tańsze podróże
Dzięki nowej ofercie Promo ogólnodostępne staną się bilety w cenach niższych niż do tej pory. Na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, Katowic, czy Poznania, ceny biletów zaczynać będą się od 19 złotych. Do ceny biletów będą obowiązywać także ulgi ustawowe.
Jak zaznacza Członek Zarządu Tomasz Gontarz, PKP Intercity liczy, że wprowadzenie aktualizacji promocyjnej oferty przełoży się na liczbę pasażerów przewoźnika.
Odpowiedź na zmieniające się trendy w podróżowaniu
Ostatnie dwa lata przyczyniły się do zmiany sposobu, w jaki Polacy planują wyjazdy. Jak pokazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, 73% Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. To wzrost w stosunku do zeszłego roku, ponieważ wówczas taką otwartość deklarowało 59% respondentów. Jednocześnie 23,5% Polaków zdecydowanie twierdzi, że bilety na podróże po Polsce kupuje zawsze z większym, co najmniej tygodniowym wyprzedzenie. Wyniki badania pokazują także, że znacząco niższa cena biletu skłoniłaby 64% respondentów do wyboru wyjazdu pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia (wtorek-środa). Rok temu twierdziło tak 52% badanych. Jedynie 8% respondentów wskazało w najnowszym badaniu, że nie uznaje niższych cen za wystarczającą zachętę do podróży w mniej popularnym terminie (2021 r. – 16%).
Oferta Promo to realna odpowiedź na to, jak planujemy wyjazd. Cały czas jest grono podróżnych, którzy chcą kupować bilety z wyprzedzeniem. Jednocześnie coraz więcej osób podchodzi elastycznie do planowania podróży i wstrzymuje się z zakupem biletów do ostatnich dni, a nawet godzin przed wyjazdem. Dążyliśmy do tego, żeby przygotować dobrą ofertę dla wszystkich, którzy rozważają podróż naszymi pociągami. Teraz bilety w promocyjnych cenach na wszystkie pociągi PKP Intercity będą dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście dni przed podróżą, jak i na kilka dni przed odjazdem pociągu. Promocyjne bilety można kupić nawet w dniu podróży – dodaje Tomasz Gontarz.
Informacja: PKP Intercity
Foto: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Paweł Telega
Komentarze